Що таке абонентська плата та на підставі чого нараховується і скільки становить плата за абонентське обслуговування?
На виконання вимог Закону України від 03.12.2020 № 1060-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг» у тарифах на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, які діють з 01 cічня 2022 року, не враховуються витрати на збут, що входять до складу плати за абонентське обслуговування для всіх індивідуальних споживачів.
Витрати на збут завжди були закладені в тарифі, однак після змін у законодавстві ці витрати виведені в окремий платіж з назвою «плата за абонентське обслуговування».
У зв'язку з внесенням змін до Законів України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та «Про житлово-комунальні послуги», плата за абонентське обслуговування є обов'язковим платежем для всіх споживачів, з кожним із яких укладено договір про надання послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення.
Плата за абонентське обслуговування за кожною із послуг не може перевищувати граничний розмір, визначений згідно з Постановою КМУ № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг. Граничний рівень, розрахований відповідно до вимог вищезазначеної постанови, за одну послугу становить у 2024 році – 42,94 грн./абонента.
Плата за абонентське обслуговування – це платіж, який споживач сплачує підприємству для відшкодування певних витрат, пов'язаних з виконанням функцій з обслуговування абонентів:
- Формування в електронному вигляді облікової бази даних абонентів, ведення оперативного обліку та звітності, ведення розрахунків за спожиті комунальні послуги;
- Витрати, пов'язані з програмним забезпеченням, абонентським супроводом, веденням обліку по кожному помешканню споживачів, виготовленням розрахункових документів та повідомлень;
- Формування та надання необхідної інформації управлінням соціального захисту населення для призначення пільг та субсидій;
- Обмін інформаціє з банками та фінансовими установами, з якими заключено договори на приймання платежів від споживачів про стан розрахунків за надані послуги водопостачання та водовідведення;
- Інформування споживачів про порядок надання послуг у засобах масової інформації, на сайтах та дошках оголошень;
- Витрати підприємства по здійсненню розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами (при наявності вузла комерційного обліку);
Плата за абонентське обслуговування не є комунальною послугою! У разі зміни складових плати за абонентське обслуговування вона може змінюватися, але в межах граничного рівня.
Абонентська плата нараховується щомісячно у фіксованому розмірі, з розрахунку на один особовий рахунок.
Для юридичних осіб незалежно від форм власності та відомчої належності, фізичних осіб – підприємців, фізичних осіб, які є власниками або орендарями нежитлових приміщень та мають договори на послуги з КП "Облводоканал" ЗОР, абонентська плата нараховується по кожному об'єкту договору окремо.
На плату за абонентське обслуговування надається державна субсидія та пільги.
Плата за абонентське обслуговування затверджується наказом по підприємству.
Споживач не звільняється від плати за абонентське обслуговування у разі відсутності фактичного споживання ним послуг.
Абонентська плата не нараховується у разі відмови споживача від користування послугами централізованого водопостачання та/або водовідведення і від’єднання від мереж за його письмовою заявою.
Розрахунковим періодом для оплати є календарний місяць.
Абонентська плата для споживачів КП "Облводоканал" ЗОР у 2024 році у розрахунку на місяць складає:
- для споживачів послуг з централізованого водопостачання – 26,94 грн (з ПДВ).
- для споживачів послуг з централізованого водовідведення – 26,94 грн (з ПДВ).